ПОД ТЕПЕТО има нов епизод!

Гледай сега!
АктуалноКултураНовини

Операта подпали Античния (ВИДЕО)

 „Орфей и Евредика“ на Стефано Пода събра четирите стихии на хилядолетната сцена в първата премиера от фестивала OPERA OPEN 2019 (ГАЛЕРИЯ)

 „Античният ни театър не е виждал досега подобно нещо! Ако не бях видяла с очите си,щях да кажа,че е невъзможно да се направи!“

Магията, наречена Опера Пловдив, събра четирите природни стихии върху хилядолетната сцена на Трихълмието в един невиждан до сега спектакъл. В събота вечер първата премиера от фестивала OPERA OPEN 2019 – „Орфей и Евредика“, вплете в изумително зрелище.

Въздух, Земя, Вода, Огън, Талант, Изкуство, Технологии и ехо от Родопа планина  на единственото място където това можеше да се случи – Античния театър.

Светлана Ганчева: Античният ни театър не е виждал досега подобно нещо! Ако не бях видяла с очите си,щях да кажа,че е невъзможно да се направи!

Донка Налбантова: Орфей – омагьосващ певец, поет и музикант на древността. Подборът на Пода, да повери ролята на Антонио Джованини, бе отлично попадение, даже нещо повече. Освен с омайния си глас, осанка и чар, Джованини изпълни сцената и с присъствие, което хармонираше с цялата трупа на Опера Пловдив.

Не видяхме и помен от звездна ексцентричност, от желание за доминиране и надмощие. Адмирации за контратенора, покорил не една световна сцена!

В режисьорски аспект и в полза на разказа отлично бе началото с дервишовия танц (култа към човешкото сърце и мъдростта, поставен бе символично въпросът за пътя от и към вечността), както и последващите пресъздадени препратки към похода на аргонавтите, в който е участвал самият Орфей.

Стефано Пода бе постигнал уникална описателност във времеви и емоционален аспект чрез зрелищно използване на пясък, вода и огън. Умело използва присъствието на изразителен миманс, а чистотата на линията при избора на костюми и акцентирането чрез противопоставяне на черно и бяло, довнасяше в богатата палитра от емоции и внушения, които режисьорът ни поднасяше.

Мария Радоева като Евридика, Светлана Иванова – амур, бяха също отлични попадения като глас и сценично присъствие. Поредно ни очароваха хорът и балетът на опера Пловдив. Хомогенни и отлично вписващи се в сценичната магия, те чертаха с всяка своя стъпка, жест и поглед допълнително въздействие в сценичната история, която ни споделяха.

Спектакълът бе не зрелище, а съвършено конструиран и реализиран разказ, в който всеки детайл бе на мястото си. Изграден с езика на 21 век, в който власт има минимализма на похватите, за сметка на дълбочината на въздействието.

Сякаш Пода ни казваше „Малкото е повече, повярвайте ми!“.

И на финала на емоционалния и отлично пресъздаден мит за Орфей и Евридика, когато сетивата ни бяха убедително отлетели в мистичното, Пода отмести Глук и като глас от дълбини, в същото време като от покрива на приказното, ни обля от разливащи се пластове гласове, в които разпознахме „Ела се вие, превива …“ (категорична препратка към Родопа, към собственото ни усещане за историческо наследство и величие на нашите земи).
Тържество и блясък…сетивен пир… бяхме част от света на гения Пода и поредната му, сътворена в Пловдив, сценична химия „Орфей и Евридика“!

Аплаузи за маестро Лучано Ди Мартино!

РЕСПЕКТ КЪМ ЦЕЛИЯ ЕКИП НА ОПЕРА ПЛОВДИВ – оркестър, хор, балет, гардероб, технически служби и т. н. и към капитана на този успешен екип – доц. д-р Нина Найденова!

Мария Персано: Съботното зрелище беше изключително! Само възхищение и адмирации мога да изразя. Благодаря и за комплимента към българската публика с изпълнението на ,,Ела се вие превива.“

Мария Панова: Фантастичен, разтърсващ, омагьосващ спектакъл.

Мария Чифликчиева: Прекрасно! Удивително и грандиозно професионално във всички аспекти и детайли! Неизчерпаема фантазия и творческо можене. Всяко копче беше на точното място… Гениален творец от универсален ренесансов тип със съвременна проекция.

Опера Пловдив и Стефано Пода подхождат с изключително внимание към античното наследство! Уверяваме Ви, че огньовите бяха контролирани специални ефекти, който се управляват от сертифицирана от МВР фирма и след получено разрешение от Пожарната. За безопасност, просцениумът на Античния театър бе „облечен“ от неразличими за публиката предпазни аквапанели, които изолират от топлината. Всички ефекти се ръководят от доказаните специалисти в Киноцентър Бояна след направени детайлни изчисления.

Над 2000 души изпълниха Античния театър, за да станат свидетели на уникалния спектакъл, създаден от космополитния творец Стефано Пода специално за Пловдив – Европейска столица на културата 2019! Пловдивчани, стотици чуждестранни туристи, колеги от културните институти в страната, представители на местни, национални и международни медии с възторг аплодираха магията, наречена „ОРФЕЙ И ЕВРИДИКА“! Поради големия интерес към спектаклите на Стефано Пода, Опера Пловдив ще представи и друга негова постановка – „СИЛАТА НА СЪДБАТА“ от Верди на 21.06 на Античния театър! Очаквайте още снимки и отзвук от премиерата!

„ОРФЕЙ И ЕВРИДИКА“ – Глук
Диригент: Лучано Ди Мартино
Режисъор, сценография, костюми и хореография – Стефано Пода – Италия

Диригент на хора – Драгомир Йосифов
Асистент-режисьор – Паоло Чеи
Концертмайстор- Виеслав Новак
Солисти – Антонио Джованини – Италия , Мария Радоева, Светлана Иванова

Чембало: Йосиф Герджиков

Помощник-режисьори – Дима Димитрова, Ваня Далийска, Мая Лачева
Помощник-сценограф: Гергана Мантарлиева
Ръководители технически служби и ателиета, логистика: Петър Матански, Иван Иванов, Илия Киряков, Калин Aнаниев.

ХОР, БАЛЕТ и ОРКЕСТЪР НА ОПЕРА ПЛОВДИВ

„Орфей и Евридика“ ще бъде представен за втори път на 24 август.
Билетите са в продажба!

Петър Данаилов: Пловдивска опера напълни „чашата“ на древноримския театър до последното възможно място. Според мен това е рекорд по брой зрители. Браво на феномена Стефано Пода. Колосален талант носи този човек. Дързък, правдив, неповторим, логичен, изненадващ, смайващ в сценични решения, работа с артисти, статисти, балет, осветление. Всичко в единен, балансиран, строго подреден и точен, въпреки невъобразимата си сложност, зрелищен спектакъл. Постановката на операта „Орфей и Евридика“ от Глук е най-високо сценично постижение от всяка гледна тока. Браво…

Искрени поздравления към директора на операта Нина Найденова за този успех, както и на целия екип.“

Под Тепето

Екип на Под Тепето - Наистина Пловдив

6 коментари

  1. Адмирации, но защо дервишки танц? На нашите заеми е имало Орфеизъм- магично духовна школа за нея почти нищо не се говори! Сема е създадена може би дванадесет века след Христа, какъва е тази смесица на епохи и защо е този ислиям? Преди няколко години немска художничка бе направила изложба в
    ГХГ Евридика, съпругата на Орфей. Нейната концепция била да покаже мъжкия принцип- Орфей и Евредика- богинята майка. Идват разни чужденци непознавайки митологията натрапващи концепциите си с малко пушек и дим и и ние-хвалебствия, гранде! Бъдете малко по-критични в репортажите си моля!

  2. Чудесно !А защо тези таланти получават толкова обидно ниски зсплати иколо 600 лв.Не протестират,мълчат и се срамуват .Срамът е за Министерството на културата .

  3. МАНИАКАЛНО-КОМПЛЕКСАРСКИ „СУПЕР“ ПРОДУКЦИИ ЗАСТРАШАВАТ ОЦЕЛЯВАНЕТО НА АНТИЧНИЯ, КРЕХКО СГЛОБЕН ПЪЗЕЛ ОТ МРАМОРНИ ОСТАНКИ, ПОДЛОЖЕНИ И НА ЗАМРЪЗВАНЕ ЗИМЕ. (КОНСУЛТИРАЙТЕ ИНЖ. ПЕЙКО МАНОВ).
    ДА ОСТАВИМ НАСТРАНА ИЗКУСТВОТО НА ОПЕРНОТО ПЕНИЕ -BEL CANTO- КОЕТО ТАКА БИВА ИЗМЕСТЕНО ОТ ЕФЕКТИ И ЦИРКАДЖИЛЪК (ВЪПРОС НА ВКУС, ДЕ, И В СОФИЯ МОЖЕМ ДА ИДЕМ НА ОПЕРА И БАЛЕТ, НИЩО ЧЕ НЕ Е „СТОЛИЦА“ -БДЖ Е ПЕТАРКА ЗА ПЕНСИОНЕРКИ)

    1. Инсталациите по никакъв начин не застрашават Античния . Вие бяхте ли на спектакъла? По никакъв начин оперното пеене не е изместено, а ефектите не са използвани само защото са ефекти. Приказки колкото да има…

Вашият коментар

Back to top button
Изпрати новина